Vlaggen maak je zelf of laat je maken

Als specialist van de marketing wereld, weten wij natuurlijk wat er gevraagd wordt om zakelijk succesvol te zijn. Dat is iets waar wij, van Bizzy Blog, ons dagelijks mee bezig houden. Bij het succesvol ondernemen komen ook allemaal bijzaken kijken. Een van die zaken, al mag je dat eigenlijk geen bijzaak noemen, is het maken van reclame. Op het gebied van reclame zijn er vele mogelijkheden, we zullen er vandaag een aantal bespreken.

Afhankelijk van je precieze business

Welk type reclame goed voor jouw zaken is, is natuurlijk volledig afhankelijk van de business waar je in zit. Ben je in de zakelijke wereld bijvoorbeeld als cateraar verbonden aan diverse bedrijven? Dan is reclame in bijvoorbeeld vakliteratuur een aanrader. Wil jij meer exposure, omdat je in een business to consumer (B2C, ook wel genoemd) business zit, dan is grotere reclame gewenst. Je kunt dan denken aan vlaggen of grote banners. Allebei te verkrijgen bij een leverancier van vlaggen.

Andere vormen van reclame

Naast de vormen van reclame die in de vorige alinea’s al even ter sprake kwamen, zijn er nog veel meer soorten op te noemen. Wat dacht je bijvoorbeeld van reclame op radio of televisie? Beide varianten gaan eigenlijk alleen maar op voor de grootste bedrijven die er in een sector zijn, dus ook voor de grootste bedrijven in de maritieme sector. Naast deze vormen van reclame kun je ook nog denken aan gedrukte reclame. Bijvoorbeeld in tijdschriften of bijvoorbeeld een paginagrote advertentie in de krant. Gedrukte reclame kent ook nog vele andere varianten, maar daar wil ik in mijn volgende blog op Bizzy Blog op ingaan.