Doelgericht reclame maken met digital signage

Als je graag een kleine groep relevante klanten of werknemers wilt bereiken, indruk op ze maken of bij je bedrijf wilt betrekken, dan kun je overwegen gebruik te gaan maken van digital signage. Deze techniek, ook wel narrowcasting of beeldkrant genoemd, maakt gebruik van beeldschermen die strategisch in een ruimte worden neergezet. Door middel van een internetverbinding kun je zelf bepalen wat je op deze beeldschermen uitzendt. Je kunt denken aan reclameboodschappen, de laatste acties, beursinformatie, de beste verkoopmedewerkers of telefoontijden. Daarnaast kun je ook gangbare informatie plaatsen, zoals het weer, de bus- of treintijden en het laatste nieuws.

Narrowcasting vs broadcasting

Narrowcasting is het tegenovergestelde van broadcasting. Bij broadcasting wordt een groot publiek bereikt, zoals bijvoorbeeld met de laatste aflevering van een goede serie of het nieuws van 20:00 uur. Broadcasting wordt dan ook gedaan via televisiekanalen en wordt uitgezonden op toestellen waarvan de eigenaar bepaalt waar deze komen te staan. Daarom is broadcasting niet plaatsgebonden. Narrowcasting, daarentegen, bereikt een veel kleiner publiek, omdat het alleen uitgezonden wordt op de toestellen die jij eraan verbindt (in bushokjes, ziekenhuizen, kantoren, winkels en snackbars bijvoorbeeld) en is daardoor doelgerichter. De reizigers die in een bushokje op de bus aan het wachten zijn, hebben baat bij de laatste reisinformatie en de klanten die in je snackbar wachten om een bestelling te doen willen graag weten of er een goede actie is op dat moment.

De voordelen van digital signage

Digital signage is een makkelijke manier om klanten, werknemers en bezoekers te boeien en te betrekken. Plaats een touchscreen en het is mogelijk interactie te beginnen door productinformatie te laten zien, de mogelijkheid te geven een bestelling te plaatsen of feedback in te dienen. Het bedieningssysteem is ook erg makkelijk en je kunt de informatie die je afspeelt altijd updaten en actueel houden. Of dit nu de laatste acties zijn of recente verkoopinformatie, met een beeldscherm in je bedrijf kun je mensen informeren, betrekken en interesseren.